Spørsmål og svar – nye kunder fra Evenes

Her er HLK Kunde, som skal gjøre sitt for å gi deg et trygt og godt kundeforhold.

Bygget i Bogen har fått ny logo, men folkene er de samme.

Hva skjer – og når?

Alt blir omtrent som før for deg som kunde frem til 01.07.2017. Dette betyr at du forholder deg til Evenes Kraftforsyning inntil du hører noe annet.

Liten endring fra 19. Juni

Etter 19. juni ringer du 77 04 25 00 eller sender en e-post til hlk@hlk.no dersom du har spørsmål knyttet til ditt strømkundeforhold.

Hva med avlesning og strømregning?

Du vil få strømregning fra EK frem til du er kunde hos oss (01.07.2017). Denne baseres som før på den automatiske avlesningen av måleren din. Spørsmål om kundeforholdet ditt rettes etter 19. juni 2017 til hlk@hlk.no eller tlf. 77 04 25 00.

Siste strømregning med EK som avsender kommer i juli (for forbruket ditt i juni). Første strømregning med HLK-logo kommer i september og gjelder for juli og august. Bakgrunnen for «samlefakturaen» er omlegging av system og ferieavvikling. Etter dette vil du faktureres månedlig og etterskuddsvis, som er normal praksis hos HLK.

Hvor ringer jeg ved feil?

Vakttelefon/feilmelding for kunder i Evenes, mobilnr.  905 15 052 benyttes som før frem til 04.08.2017.

Fra 04.08.2017:

Feilmeldingstelefon for strømbrudd: 77 04 26 26.

Åpningstider: 24 timer i døgnet – året rundt.

Les gjerne denne siden før du melder inn feil.

Hva skjer med måleren min?

Myndighetene har bestemt at alle skal ha automatisk måler innen 01.01.2019. Som kunde i EK har du dette allerede i dag, men disse tilfredsstiller ikke myndighetens krav. Det betyr at måleren din må skiftes. Dette vil, slik det ser ut i dag, skje innen utgangen av 2017. Dette er et eget prosjekt, og du vil få nærmere informasjon når din måler står for tur.

Les mer om AMS 2019

Hva skjer med prisene?

Det ligger an til en kraftig reduksjon i nettleien din. Beregninger indikerer en årlig besparelse på drøye 3000 kroner for en normalhusholdning (20.000 kWh/år). Nettleien din vil imidlertid bli som før frem til du er overført til oss (01.0.7.2017).

Sjekk nettleien din fra 01.07.2017.

Er du kraftkunde hos EK vil du fra 01.07.2017 automatisk bli satt over på Innkjøpspris. Dette er tilnærmet identisk med prisproduktet du har hatt hos EK og har de siste årene vært det gunstigste alternativet.

Du kan enkelt endre prisprodukt på «Min side» her på hlk.no. Du vil få beskjed når du kan gjøre dette.

Hva skjer med de ansatte i EK?

Alle ansatte ble en del av HLK fra 01.01.2017. Det ser ut som om de trives sammen med oss.

Hva skjer med stasjonen i Bogen?

Vi overtar denne. Stasjonen vil fortsatt være bemannet, så tilstedeværelse og beredskap blir ivaretatt.

Merk deg at ekspedisjonen stenger 19. Juni 2017.

Hvordan vil dere informere oss fremover?

Vi ønsker å gi dere en trygg og god overgang til oss, så vi har planlagt denne prosessen nøye. Du fikk et brev fra oss før nyttår og et nytt et i februar 2017.

Du får også et vedlegg til strømregningen for mai som sendes ut i midten av juni. Les hovedinnholdet i brevet.

Denne siden vil også oppdateres fortløpende med nye spørsmål og svar.

Fortsatt nær ?

Stasjonen i Bogen vil som nevnt tidligere fortsatt være bemannet. I tillegg er det ikke langt til våre andre stasjoner, så skulle det skje noe med strømnettet vil vi være raskt ute med folk.

Som kunde finner du oss også her, på telefon 770 42500, e-post hlk@hlk.no eller Facebook.

Vi lar oss engasjere av og er engasjert i lokalsamfunnene vi er en del av. Nå blir også dere en del av vårt område – som igjen betyr at vi vil engasjere oss i deres lokalsamfunn. Les mer om samfunnsengasjement og sponsing.